Tipspromenad under miljövänliga veckan: Tema ekologisk frukost

I samband med årets miljövänliga vecka är temat ekologisk frukost. Vi utmanar i samband med detta dina kunskaper om ekologiska produkter och gör det i form av en tipspromenad. Utgångspunkt är anslagstavlan bortom fågeltornet vid Tycklinge. Sista frågan sitter på baksidan av en av skyltarna vid Tycklingebadet.

Du kan lämna in dina tävlingssvar i Butik Bättre Värld (Storgatan 10, Vadstena). Butiken har öppet ons-fre 10-18 och lör 10-14. Eller via e-post till peter.asthamn@gmail.com Möjlighet till fina vinster. Tipspromenaden pågår under vecka 40, alltså 2-8 oktober. Efter den 15 oktober kommer de rätta svaren presenteras här på hemsidan.

Lycka till!

Då vädrets makter inte riktigt varit på vår sida under förra veckan förlänger vi tipspromenaden med ytterligare en vecka men nu håller vi den digital. Ni hittar alla frågor och alternativ genom länken Tipspromenad längs Tycklingerundan. Svar kan fortsatt lämnas in i Butik Bättre Värld eller via e-post till peter.asthamn@gmail.com Tid finns fram till och med 15 oktober att inkomma med era svar.

Nu är det över med tipspromenaden för denna gång. Rätt tipsrad ser ut som följer:

1) 1

2) 2

3) 1

4) x

5) x

6) 2

7) 2

8) 2

9) x

10) x

Anslagstavla med information om tipspromenad under miljövänliga veckan.